09 juli, 2009

Hva mener Sæle?

Jeg led meg nettopp gjennom Finn Jarle Sæles siste leder i "avisen" Norge IDAG. Han skriver mye rart, men det jeg vil kommentere kort er hans tankespinn rundt homofile ekteskap*. To ting slår meg; det første er at det virker som Sæle mener at når homofile kan gifte seg og få barn (på ulike måter), fører dette til at heterofile ekteskap og det å få barn i heterofile forhold blir meningsløst og verdiløst. Altså at han selv ikke lenger ser på sitt eget ekteskap som noe bra, men at ekteskapet nå på et eller annet vis er oppløst av at andre grupper kan få det samme "privilegiet". Lovmessig sett er ekteskapet avskaffet i Norge, vrøvler han, samstemt med Nina Karin Monsen.

Er Finn Jarle Sæle og Nina Karin Monsen så følelsesmessig avstumpet at de ikke er i stand til å nyte og sette pris på sin egen sivilstand så lenge grupper de ikke liker får gjøre det samme? Kristne ektepar gir opp sex, melder Herregud.com i en tekst som like gjerne kunne vært skrevet av Sæle & kompani.

Det andre som slår meg er at det virker som Sæle lider av den vrangforestilling at homofili er smittsomt, og at begrensede rettigheter er det eneste som holder den homofile populasjonen nede i begrenset antall. Når jeg leser teksten hans virker det for meg som at når homofile nå får gifte seg, kommer halve Norge til å troppe opp på nærmeste Tinghus sammen med en likekjønnet partner og bli homofilt gift, slik at barnefødsler stopper opp og landet blir overtatt av (presumtivt heterofile) muslimer.

I Finn Jarle Sæles verden er det ingen vits for heterofile å avle barn, når homofile kan adoptere og Regjeringen sikrer oss et nytt kjemi-departement etter neste valg som tydeligvis skal ta seg av reproduksjonen. (Nei, jeg tuller ikke, han skriver faktisk det.)

Si meg, Finn Jarle, er du virkelig så ravende gal som du gir uttrykk for? Eller lider du bare av noen vanvittige vrangforestillinger?



*Ja, jeg vet at den politisk korrekte termen er "homofile og lesbiske ekteskap". Men jeg bruker her "homofil" som motsats til "heterofil".
"Homofile og lesbiske" blir dermed smør på flesk, siden de lesbiske allerede er inkludert i "homofil".

Etiketter: ,