05 mai, 2007

Facebook og sitater

Jeg sverget lenge på at jeg ikke skulle hoppe på dette motetøyset kalt Facebook, men nå har jeg begått den utenkelige synd og laget en profil. Jeg er egentlig ganske skuffet over meg selv.

Det begynte med at jeg fikk en mail fra skiten hvor en kompis ville legge meg til i "vennelisten", og da måtte jeg registrere meg. "Faen heller, kan like godt gjøre det" tenkte jeg, og registrerte meg. Hadde ikke tenkt å gjøre mer med det, og det eneste jeg gjorde i noen uker var å godkjenne folk som ville legge meg til i den der helvetes "vennelisten" sin. Evelyn, som tvang meg til å ta i bruk Live Messenger for å vise frem sin perverse side i fjor sommer, var selvsagt delaktig også denne gang... (Dog uten perversjoner. Enn så lenge.)

Så, for noen timer siden, kom jeg via tøysetullet i kontakt med en gammel kompis fra skolekorpset jeg ikke har snakket med på fire år, og fant også ut at hvis jeg først skal være med på dette her får jeg gjøre det skikkelig! Så var det i gang med å utbrodere profil, skaffe "venner" (hvilken utspekulert satan var det som fant på å omdøpe "kontakter" til "venner", egentlig? Mindreverdighetsfølelsen av å ha færre "venner" enn andre er konstant og nagende.), finne grupper å være med i og i tillegg starte en gruppe (Bergen Religionskritiske Studentforening). Så nå kan jeg nyte følelsen av å ha sveket alle mine idealer og være en del av mainstreamen (som om ikke en blog er mainstream nok).

Men til saken; til profilen min på dette faenskapet (ja, jeg er helt sikker på at om det finnes en djevel er det han som står bak dritten) trengte jeg "Favorite quotes". Javel, tenkte jeg, det skal vi nok klare å finne. Opptil flere. Resultatet av dette er ganske fornøyelig. Dere har sikkert lest noen (her eller andre steder) før, men hva gjør vel det. Anywho, her er noen av favorittsitatene mine:

Just when I discovered the meaning of life, they changed it!
- George Carlin

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben.
- Rammstein - Dalai Lama

My own mind is my own church.
- Thomas Paine

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.
- Peter O'Toole

Religion is an insult to human dignity. Without it, you'd have good people doing good things, and evil people doing evil things. For good people to do evil things, it takes religion.
- Steven Weinberg

Men disse mine fiender som ikke ville at jeg skulle være konge over dem, før dem hit og hugg dem ned for mine føtter!
- Jesus, Luk. 19:27

Drikk også du, og vis din forhud frem!
- Habakkuk (passende nok) 2:16 (1930-oversettelsen. 1978-utgaven er satanisk og har sensurert Herrens Ord!)

Den som forbanner sin far eller mor, skal dø.
Gud, 2. Mos. 21:17 og 3. Mos. 20:9

Herren var med Juda, så de la under seg fjellbygdene. Men dem som bodde i lavlandet, greide de ikke å drive bort, for de hadde jernvogner.
- Dom. 1:19 (litt av en allmektig gud, hva?)

Så sier Herren, hærskarenes Gud, Israels Gud: Drikk og bli drukne, og spy og fall og reis dere ikke mere!
- Jer. 25:27 (igjen 1930-utgaven)

Når Gud taler til oss og er sint, nidkjær og straffende, overgir oss til fienden og sender oss pest, sult, ufred og andre plager, så er det et sikkert tegn på hans godvilje.
- Martin Luther, Tischreden nr. 1179

Mennene har bredt bryst og brede hofter, derfor har de også forstand. Kvinnene har smalt bryst og brede hofter og bak; slik viser skaperverket at de skal sitte stille og passe sitt hus.
- Martin Luther, 1531

Fornuften må blindes, lures og ødelegges!
- Martin Luther, tidspunkt ukjent

Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
- Douglas Adams

I don't try to imagine a personal God; it suffices to stand in awe at the structure of the world, insofar as it allows our inadequate senses to appreciate it.
- Albert Einstein

If you want to say that "God is energy", then you can find God in a lump of coal.
- Steven Weinberg

Marv, this is God, what the hell were you thinking?
- Denis Leary

The God of the Old Testament is arguably the most unpleasant character in all fiction: jealous and proud of it; a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent bully.
- Richard Dawkins

Etiketter: , ,